Update: planningstool 2.0

Het werd wel eens tijd voor een nieuwe update. We kunnen je eindelijk meer vertellen over de nieuwe planningstool van James PRO. Hij wordt nóg overzichtelijker dan hij al was. Lees snel verder voor alle nieuwe features.

Planningstool met tijdlijn

Als je elke dag veel kleine taken hebt, dan zie je door de taken het overzicht niet meer. Hierboven zie je een preview van hoe de planningstool er uiteindelijk uit komt te zien. Met de tijdlijn die in James 2.0 wordt geïntroduceerd, kun jij je dag veel overzichtelijker inplannen. Je kunt dus precies inplannen welke taak op welk tijdstip gedaan moet worden. Dit brengt meer overzicht en rust bij de medewerkers. Zij weten immers ook precies waar ze aan toe zijn en in welke volgorde de taken moeten worden volbracht.

Er zijn natuurlijk ook taken die wel gedaan moeten worden, maar nog niet ingepland zijn. Deze komen bovenaan in de planningstool. Je kan deze ongeplande taken dus niet meer uit het oog verliezen!

Het is ook mogelijk om verlof en vrije dagen te blokkeren. Als er een taak wordt ingepland op dat moment krijg je een melding dat er verlof gepland is.

Daarnaast is het ook mogelijk om direct vanuit de planning een taak aan te maken of af te vinken. Zie je het plusje links onderin het scherm? Daarmee maak je direct een taak aan. De taak kun je vanuit de planning aan een project en medewerker koppelen. Zoals je hieronder kunt zien. Je hoeft dus nooit meer eerst naar een project om een taak aan te maken of af te vinken.

Planning filteren op categorie

Je ziet gekleurde bolletjes naast de taken staan. Elke kleur staat voor een categorie. Een categorie kan een dienst zijn, maar ook interne of projectmanagement taken. Dit maakt het mogelijk om in een oogopslag te zien waar veel tijd aan wordt besteed. Zijn er veel interne (en dus niet declarabele) uren gemaakt, dan zie je precies hoeveel uur dit is geweest en kun je dit meenemen in je actiepunten.  

Deze categorieën maken het mogelijk om meer inzicht te krijgen in de efficiëntie. Maar het maakt het ook mogelijk om snel te zien welke dienst je het meeste hebt verleend in een bepaalde periode. Je kunt de werkzaamheden en werkwijze dus goed monitoren!

Overzichtsplanning meerdere medewerkers

Wil je iets inplannen en wil je snel zien wie er tijd heeft? In één overzicht zie je wie er beschikbaar is. In dit overzicht zie je ook wat er al afgevinkt is en wat er nog openstaat. Je kunt per medewerker de hele week bekijken en ook gemakkelijk een taak toevoegen.

Wanneer je een taak aanmaakt vanuit een project en hier de juiste tijd en datum aan de medewerkers koppelt, dan zie je ook direct of dit mogelijk is in de planning. Die ziet eruit zoals onderstaande afbeelding.

Zoals het er nu naar uitziet kunnen we eind Q1 de software gaan testen. Hier houden we je natuurlijk van op de hoogte! Wanneer je vragen hebt over de nieuwe planning kun je je vragen stellen bij de supportafdeling.  

Deel dit bericht: