James 2.0 is live! Dit zijn de releasenotes van 20 oktober.

James PRO in een nieuw jasje! De meest opvallende wijziging in de nieuwe versie van JamesPRO is de vormgeving. Deze heeft een flinke update gekregen. De ‘UI’ (user interface, oftewel wat je als gebruiker ziet) is weer helemaal bij de tijd. En belangrijker: door de nieuwe manier van weergeven kun jij nu meer gegevens kwijt én blijf je een overzichtelijk beeld houden van al jouw taken en de planning. Tegelijk blijft de software herkenbaar als JamesPRO!

Alle schermen zijn op dezelfde manier opgebouwd:

  • Overzichtspagina’s (projectoverzicht, relatieoverzicht etc.): Links vind je de belangrijkste informatie en rechts alle acties (downloaden, exporteren etc.). 
  • Detailpagina’s (Projectpagina, factuur): essentiële gegevens vind je centraal, links vind je aanvullende informatie over het project en/of factuur en rechts zie je alle acties staan. 
Klik op de afbeelding voor een grote weergave

Planning heeft nieuwe functionaliteiten!

De planning is behoorlijke aangepast. Je hebt meer overzicht en kunt nóg makkelijker plannen!

  • Je kunt nu de tijdsweergave aanpassen in ‘Laat tijden zien’. Alle taken worden dan in tijdsvolgorde getoond.
Klik op de afbeelding voor een grote weergave
  • Je kunt de planning van al je collega’s zien in een overview.
Klik op de afbeelding voor een grote weergave
  • Er zijn extra mogelijkheden om snel een taak toe te voegen. 
  • Naast de ‘1 week’ weergave is het ook mogelijk om twee weken weer te geven. Zo kun je in makkelijker vooruit kijken en plannen. 
  • De mobiele weergave van de planning is nog beperkt. Je kunt op dit moment alleen je eigen planning inzien. Binnenkort wordt het wel mogelijk om de planningen van je collega’s en overview in te zien. 

De Plus-knop

Klik op de afbeelding voor een grote weergave

Waar je ook bent binnen JamesPRO, je hebt rechtsonder in het scherm altijd de blauwe plus-knop in het zicht. Hier kun je direct een taak aanmaken. Handige toevoeging is dat je in deze taak niet alleen een relatie of een project kunt selecteren waar je de taak aan wil koppelen, maar dat je de relatie of het project ook direct kunt aanmaken!

Persoonlijke notities

Op jouw dashboard is het mogelijk om persoonlijke notities aan te maken. Binnen de notitie kan er gebruik gemaakt worden van verschillende manieren van noteren. Denk aan een afvinklijst, bullets en het opnemen van een URL. 

Klik op de afbeelding voor een grote weergave

Dashboard

  • De vormgeving van de widgets is aangepast.
  • Bij het afvinken van een taak bij ‘Mijn taken voor vandaag’ herlaadt niet de hele pagina. De performance van het dashboard is hiermee verbeterd. 
Klik op de afbeelding voor een grote weergave

En verder…

  • Er zijn verschillende plekken performance-verbeteringen doorgevoerd, zodat gegevens sneller worden verwerkt en schermen sneller worden geladen. Een voorbeeld is dat een scherm nu niet meer naar boven springt als je gegevens opslaat.
  • Inline-editen van regels en taken. Teksten kunnen in veel gevallen direct worden aangepast. Bijvoorbeeld in een taak of het onderwerp van een project.
  • Aanpassingen weergaven van opmerkingen (bij project of relatie): vanaf nu weergegeven in aflopende volgorde (dit was oplopende volgorde). Je ziet dus de meest recente opmerking als eerste!
  • Toevoeging info ‘datum verstuurd’ aan factuuroverzicht. Je ziet nu dus direct in het overzicht wanneer de factuur is verzonden via de mail.
  • Projectwaarde: in de totaaloverzichten is een aparte kolom toegevoegd. Hier wordt direct de waarde van het project getoond (indien ingevuld). Zo heb je beter inzicht in de status van alle lopende projecten en opdrachten.
  • Automatisch opslaan in briefingsveld: elke tekst die je vanaf nu intypt in het briefingsveld wordt direct opgeslagen. Voorheen moest je naast het veld klikken om op te slaan.
  • Nieuwe weergave van ‘Mijn taken van vandaag’ in het dashboard. Taken die ingepland zijn met een tijdstip worden vanaf nu getoond in chronologische volgorde. Met name voor afspraken is dit handig aangezien het dashboard direct je agenda vormt. 

Handig om te weten!

  • Toevoegen van een nieuwe taak in een project doe je vanaf nu met de knop ‘Toevoegen’. Je vindt de knop bovenaan het takenoverzicht. 
  • Introductie nieuwe knop ••• : Kom je deze knop ergens tegen dan betekent dit dat er extra bewerkingsmogelijkheden zijn. Denk aan aanpassen of verwijderen. 
  • Aan de projectlijst is een ‘statusbalk van de voortgang van de taken’ toegevoegd. Hiermee is in één oogopslag, per project, duidelijk wat de voortgang is. Wanneer je met je muis over de statusbalk beweegt wordt de tooltip getoond met de voortgang van taken in aantallen. 
  • Aanpassing weergaven projecttitels in dashboard: eerste regel is nu de projectnaam en de tweede regel de relatie (dit was eerder andersom). 

Deel dit bericht: